Het Bloemetje van de Maand voor Alma van der Knoop – juni 2023

4 juli 2023
Het bloemetje van de maand ging vanmiddag naar Alma van der Knoop 💐
Na 2015 in Los Angeles is Alma voor de tweede keer als judocoach mee geweest naar de Special Olympics, de Olympische spelen voor mensen met een verstandelijke beperking. Deze keer in Berlijn. Zij heeft jarenlang Rob Hoogendijk ondersteund als vrijwilliger tijdens de judotrainingen op de woensdagmiddag bij het huidige West Sports (voorheen S&F Tino Hoogendijk). Daarnaast is ze als medecoach al jarenlang actief op de judotoernooien voor deze doelgroep bij toernooien in Nederland maar ook in België.
Iedere twee jaar heb je in Nederland de Nationale spelen. Dit zijn een soort kleine Olympische spelen, die steeds weer in een andere provincie worden gehouden en waarbij ook in tal van sporten wordt gestreden om de medailles. Deze toernooien duren een weekend en kennen een opening in een stadion en zien er Olympisch uit. Ook tijdens deze toernooien is Alma als coach aanwezig.
Kortom zij houdt zich al meer dan 10 jaar bezig met het begeleiden van sporters met een verstandelijke beperking en draagt door haar enorme enthousiasme en betrokkenheid mede bij aan de persoonlijke ontwikkeling van deze bijzondere doelgroep.
Een vrouw met het hart op de goede plaats. ❤️😀