Jos van Rij fractievoorzitter PvdA

12 maart 2024

Jos van Rij is de nieuwe fractievoorzitter van de PvdA, nadat Marije Ottervanger haar werkzaamheden heeft neergelegd

Marije Ottervanger, sinds maart 2022 raadslid van de PvdA Vlaardingen en sinds begin dit jaar onze nieuwe fractievoorzitter, heeft besloten haar werkzaamheden in de lokale politiek neer te leggen.
Zij heeft aangegeven, dat het haar onmogelijk is gebleken de werkzaamheden als fractievoorzitter van een eenpersoonsfractie te combineren met een nieuwe baan bij de Nederlandse Arbeidsinspectie, die zij per 1 februari jl. aanvaard heeft. Omdat in haar ogen de PvdA, zowel als de stad Vlaardingen een raadslid verdient, die zich ten volle kan inzetten, en zij zich bewust was deze inspanning niet te kunnen leveren, heeft zij dit besluit moeten nemen. Met spijt in haar hart.

Wij kunnen haar besluit begrijpen en respecteren, ook al kwam dit bericht geheel onverwachts. We bedanken Marije Ottervanger voor haar inzet, en wensen haar veel succes in haar nieuwe baan.

Inmiddels heeft er overleg plaatsgevonden met het bestuur en de eerste opvolger op de kandidatenlijst, Jos van Rij, die sinds maart 2022 steunraadslid is. De jaren daarvoor was hij fractieassistent. Jos van Rij is bereid om de stap naar fractievoorzitter te maken, en we hebben er alle vertrouwen in, dat hij die nieuwe rol goed zal invullen. Jos had als steunraadslid de portefeuilles veiligheid en sport en hij was altijd al een geïnteresseerd en betrokken deelnemer van werkbezoeken en raadscommissies.
Hij is in de gemeenteraadsvergadering op 28 maart 2024, na goedkeuring van de Commissie onderzoek geloofsbrieven, geïnstalleerd als de nieuwe fractievoorzitter van de PvdA.

We wensen Jos veel succes in de gemeenteraad en zullen hem, waar mogelijk, goed ondersteunen! Deze ondersteuning zal onder andere vorm krijgen doordat zowel Wim Meijer, als Frank de Bruin zijn aangetreden als Steunraadsleden van de PvdA.