Werkbezoek Irado

8 maart 2023
De PvdA Vlaardingen was aanwezig bij een werkbezoek van de gemeenteraad aan Irado. We kregen veel informatie over de afvalverwerking binnen onze stad. Over hoe het afval wordt opgehaald, en hoe de nascheiding eruit ziet.
Het was goed om meer te horen over hoe dit bedrijf, waarvan Vlaardingen aandeelhouder is, zich met maatschappelijke betrokkenheid inzet voor de samenleving, het milieu en de medewerkers.
We kijken uit naar de evaluatie over de voortgang van het verminderen van het restafval en natuurlijk de evaluatie van de pilot Adoptie Vuilcontainers, die deze maand verwacht wordt. Vooral dat laatste heeft wel erg lang op zich laten wachten… We zien graag dat dit PvdA-initiatief breder wordt ingezet in Vlaardingen, en het liefst ook gewoon rechtstreeks geregeld wordt door Irado, zoals in Schiedam, zonder tussenkomst van de gemeente. Iets waar de PvdA-fractie op 2 december 2021 (!) tijdens een raadscommissie al om vroeg.

Waar ben je naar op zoek?